Grafické systémy
Primární náplní tohoto předmětu není výuka grafického designu, ale praktická výuka ovládání grafických nástrojů.
Po celou dobu studia se budou studenti setkávat s produkty aktuální sady Creative Cloud společnosti Adobe. Nejprve se v programu Adobe Photoshop naučí pracovat s bitmapovou grafikou a v rozsahu od základních technik a pojmů až po pokročilé funkce a jejich využití při zpracování konkrétních úkolů.
Část výuky je věnována pořízení a následnému střihu videa. Po získání nezbytných teoretických informací a seznámení s potřebným hardwarovým vybavením zvládnou studenti práci s pokročilým střihovým softwarem Adobe Premiere včetně střihu v reálném čase a postprodukci v aplikaci Adobe After Effects, včetně vytváření animací a práci s videi ve formátu HD.
V další fázi se naučí studenti upravovat vektorovou grafiku za pomoci programu Adobe Illustrator, kde se od tvorby jednoduchých vektorových obrázků propracují až ke kreslení ilustrací a scén s realistickou hloubkou a vzdáleností kreslením tvarů pomocí perspektivní mřížky.
Počet hodin u jednotlivých specializací
Ročník | |||||
Specializace | I. | II. | III. | IV. | Celkem |
Správa počítačových sítí | --- | --- | --- | --- | --- |
Programování a databázové systémy |
--- | --- | --- | --- | --- |
Grafické systémy a tvorba webových stránek |
--- | --- | 2(2) | 2(2) | 4(4) |
Vyučující:
Kam dál?