Matematika
1. ročník: V 1. pololetí probíhá opakování učiva ZŠ. Výuka je zaměřena na základní dovednosti látky ZŠ (operace se zlomky, mocniny a odmocniny, procenta, operace s množinami, absolutní hodnota, intervaly, úpravy výrazů). Ve 2. pololetí navazuje výuka na 8. a 9. ročník ZŠ (lomené výrazy, lineární rovnice a nerovnice). Výrazy a jejich úprava, lineární rovnice a nerovnice. Poté začínáme již probírat látku středních škol – rovnice a nerovnice v podílovém a součinovém tvaru, kvadratické rovnice a nerovnice, rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou, rovnice s proměnnou pod odmocninou a rovnice řešené pomocí substituce, rovnice s parametrem.
2. ročník: Opakování a prohloubení učiva v planimetrii. Následuje látka o elementárních funkcích a s nimi souvisí i další typy rovnic – exponenciální a logaritmické rovnice, goniometrické rovnice. V závěru goniometrických funkcí je látka zaměřena na trigonometrii obecného trojúhelníku.
3. ročník: Nejdříve rozšiřujeme množinu čísel o další číselný obor – komplexní čísla. Naučíme se pracovat s komplexními čísly, budeme řešit kvadratické a binomické rovnice. Následuje geometrie v prostoru – stereometrie. Na tuto látku navazuje vektorová algebra, analytická geometrie v rovině a prostoru. Závěr roku je věnován kuželosečkám.
4. ročník je rozdělen do tří úseků. V prvním se probírá kombinatorika – nejprve se naučíme počítat s faktoriály a kombinačními čísly, poté probereme jednotlivé skupiny v kombinatorice (variace, kombinace, permutace) a vše nakonec využijeme k počítání pravděpodobnosti. Závěr této první části bude věnován základům statistiky. Náplní druhého úseku jsou posloupnosti (aritmetická a geometrická) a geometrické řady. Poslední látkou je diferenciální počet. V něm se přesouváme od elementárních funkcí k funkcím složeným a pomocí limit a derivací se naučíme z funkčního předpisu funkce zjistit některé důležité vlastnosti dané funkce.
Cílem celého čtyřletého učiva matematiky je probrat danou látku tak, aby studenti uspěli u státní maturitní zkoušky a zvládli přijímací řízení na vysoké školy, dále aby získali takové vědomosti, které jim umožní absolvovat vysoké školy především technického směru.
Počet hodin u jednotlivých specializací
Ročník | |||||
Specializace | I. | II. | III. | IV. | Celkem |
Správa počítačových sítí | 4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
Programování a databázové systémy |
4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
Grafické systémy a tvorba webových stránek |
4 | 4 | 4 | 4 | 16 |
Vyučující:
Kam dál?